25 Kasım 2014 Salı

Balkon Bahçeciliği - Evde sebze yetiştirmek :))

                                        *EVDE SEBZE YETİŞTİRMEK*



     Modernleşen, kolaylaşan hayatımızda kaybettiklerimiz... Herhalde bunun başında yediklerimiz, içtiklerimiz gelir. Nerede o eski bağ bahçe ürünleri; organik, günlük meyve sebzeler. Artık süpermarketlerde bize ne sunuluyorsa onlara muhtacız. 


      Bu yaşıma kadar ilkokulda fasulye çimlendirmek dışında bitkilerle  haşır neşir olmamış bir insan olarak annemin evlenirken bana saksıda çilek vermesiyle, ben buna nasıl bakarım dememle başladı kendimce bu maceram. Dedim ki ya ben bu çileğe bakabiliyorum o zaman neden pencere önü sebzem olmasın ki... İlk iş gittim ikea dan saksı satın aldım:) Bursa da yaşadığım için tanıdıklardan tohum satılan yerleri öğrendim .Vakit kaybetmeden tuz pazarına gittim . Mevsimin sonbahar olması itibariyle domates biber ekilecek zaman değilmiş. Bu vakitlerde maydanoz, marul , tere, roka, turp, ıspanak gibi sebzeler yetişirmiş ancak. Paketini 1 tl den aldığım tohumlar, kilosunu 1 tl den aldığım toprakla başladım bu işe. 


Havalar iyiyken penceremin önüne koydum saksıları , ektikten  bir kaç gün sonra yeşillenmeye başladığını gördüm ve havalara uçtum diyebilirim. İlk defa birşey yetiştirmeyi başardım .Sabır etmeyi öğretiyor gerçekten her aşaması. Havalar soğudu, büyümesi yavaşladı bende içeri aldım bakalım son hali nasıl olacak şimdilik yeşillenmiş hali böyle:)


Merak ettiğiniz bir şey olursa bildiğim kadarıyla yardımcı olurum yeni başlayanlar için.

2 yorum:

LinkWithin Benzer

Benzer Sayfalar